Club Brugge verhoogt commerciële inkomsten

© BELGA

‘We moeten nog een klein ritje rijden, maar het zit er dik in dat we dit seizoen weer met 10 procent gaan stijgen’, zegt commercieel directeur Patrick Orlans in Sport/Voetbalmagazine.

Sam Berteloot, een nieuwe naam in het organigram van Club Brugge, is er Head of Business Development. Een en ander verandert niks aan de taken van Patrick Orlans, die twee jaar geleden nog tot commercieel en operationeel directeur werd benoemd. Hij blijft zich met een groot team uitleven in de commerciële uitbouw van Club Brugge.

Orlans: “We moeten nog een klein ritje rijden, maar het zit er dik in dat we dit seizoen weer met 10 procent gaan stijgen. Dat is minder dan de 25 procent die we vorig seizoen haalden, maar zo’n beweging maak je niet elk jaar.”

“We hebben nu bij de start van het nieuwe seizoen aan inkomsten buiten ticketing iets van een 9 miljoen euro rond”, gaat Orlans verder. “Met alle mogelijkheden die we tijdens het seizoen nog krijgen rond wedstrijden – en daarbij hoop ik op een mooie Europese campagne – mikken we op een bedrag van rond de 11 miljoen euro. Dat is niet mijn verdienste, maar die van een heel team.”

De zomertour van Club, voor het eerst opgezet met randomkadering bij oefenwedstrijden, was gedeeltelijk een succes. Orlans: “Bij sommige wedstrijden, zoals in Oudenaarde, was de toeloop fenomenaal. Op andere momenten kon het beter. Ik noem het voor zestig procent geslaagd.” (PTK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content