Supporters of bedrijven die voor volgend seizoen een abonnement of businessplaatsen kopen op Genk, krijgen straks een fikse korting. Het idee om in moeilijke economische tijden iets terug te doen voor de gemeenschap kreeg vorm toen de sluiting van Ford Genk aangekondigd werd. Toen de jaarcijfers van vorig jaar zo riant bleken, en in schril contrast stonden met de economische situatie van de regio, besliste de club om iets te doen voor supporters én bedrijven.

Of RC Genk dat ook had gedaan als de financiële cijfers niet zo riant waren geweest, doet niet ter zake, zegt directeur Dirk Degraen. "Al ben ik zeker dat we dan ook iets zouden gedaan hebben, maar dan in een andere grootteorde. Het is iets makkelijker om zulke kortingen te geven als je je het financieel kunt permitteren dan wanneer je verlies maakt."

Abonnees krijgen voor het nieuwe seizoen 30 procent korting in cash op een seizoenskaart. Dat kan tot 40 procent oplopen als de 18.000 worden gehaald, en tot 50 procent als de kaap van de 20.000 wordt gerond. Die korting wordt ook met terugwerkende kracht toegekend, dus ook aan wie abonnement nummer 1000 of 10.000 koopt. Vandaag heeft Genk 16.250 abonnees, in de topjaren waren dat er 20.000.

Toch werden de prijzen het afgelopen jaar niet verhoogd. "Dus kan de terugval alleen met de economische crisis te maken hebben", zegt Degraen. "Want sportief doen we minstens even goed als Anderlecht, terwijl de rest ver achterop hinkt. Maar het is niet zo dat ons stadion leeg oogt. Vorig jaar zat hier wel 21.000 man voor elke wedstrijd. Alleen willen we die graag weer fideliseren via een seizoenskaart."

Businessseathouders krijgen 30 procent korting als ze zich voor twee jaar engageren (telkens 15 procent, maar geen cash, wel via een return qua consumptiewaarde op de clubkaart). Qua businessgebeuren kampte Genk nochtans niet met tegenvallende cijfers. "Integendeel", zegt Degraen. "Dit is dan ook geen actie die in de eerste plaats een commercieel doel heeft. Dit is een pure kost die we maken, als geste naar de bedrijven in de regio die het economisch moeilijk hebben." (GF)

Supporters of bedrijven die voor volgend seizoen een abonnement of businessplaatsen kopen op Genk, krijgen straks een fikse korting. Het idee om in moeilijke economische tijden iets terug te doen voor de gemeenschap kreeg vorm toen de sluiting van Ford Genk aangekondigd werd. Toen de jaarcijfers van vorig jaar zo riant bleken, en in schril contrast stonden met de economische situatie van de regio, besliste de club om iets te doen voor supporters én bedrijven. Of RC Genk dat ook had gedaan als de financiële cijfers niet zo riant waren geweest, doet niet ter zake, zegt directeur Dirk Degraen. "Al ben ik zeker dat we dan ook iets zouden gedaan hebben, maar dan in een andere grootteorde. Het is iets makkelijker om zulke kortingen te geven als je je het financieel kunt permitteren dan wanneer je verlies maakt."Abonnees krijgen voor het nieuwe seizoen 30 procent korting in cash op een seizoenskaart. Dat kan tot 40 procent oplopen als de 18.000 worden gehaald, en tot 50 procent als de kaap van de 20.000 wordt gerond. Die korting wordt ook met terugwerkende kracht toegekend, dus ook aan wie abonnement nummer 1000 of 10.000 koopt. Vandaag heeft Genk 16.250 abonnees, in de topjaren waren dat er 20.000. Toch werden de prijzen het afgelopen jaar niet verhoogd. "Dus kan de terugval alleen met de economische crisis te maken hebben", zegt Degraen. "Want sportief doen we minstens even goed als Anderlecht, terwijl de rest ver achterop hinkt. Maar het is niet zo dat ons stadion leeg oogt. Vorig jaar zat hier wel 21.000 man voor elke wedstrijd. Alleen willen we die graag weer fideliseren via een seizoenskaart."Businessseathouders krijgen 30 procent korting als ze zich voor twee jaar engageren (telkens 15 procent, maar geen cash, wel via een return qua consumptiewaarde op de clubkaart). Qua businessgebeuren kampte Genk nochtans niet met tegenvallende cijfers. "Integendeel", zegt Degraen. "Dit is dan ook geen actie die in de eerste plaats een commercieel doel heeft. Dit is een pure kost die we maken, als geste naar de bedrijven in de regio die het economisch moeilijk hebben." (GF)