Twee jaar lang kleefde een filmploeg in het zog van de Rode Duivels: ze werden gevolgd in de hotelkamers, tijdens teambuildingactiviteiten en zelfs langs de zijlijn tijdens interlands. Maar even belangrijk is het aandeel van de supporters in de docureeks.

"We wilden absoluut dat weergegeven werd welke impact voetbal kan hebben op de bevolking", stelt Bob Madou, de man die bij de voetbalbond verantwoordelijk is voor de communicatie rond en de positionering van 'het merk' Rode Duivels. "Tegelijkertijd wilden we tonen wat voor een geweldige groep internationals wij hebben. Dat zijn gewoon toffe gasten en niet louter goedbetaalde vedetten. Het is belangrijk dat mensen dat zien en beseffen, zodat onze Rode Duivels nog meer kunnen inspireren."

Bij de KBVB zijn ze ongelooflijk tevreden met het resultaat dat productiehuis Bonka Circus ineen bokste. Madou: "We hebben reeds enkele afleveringen gezien en het gevoel zit helemaal juist. De Rode Duivels zijn de kapstok -en je krijgt unieke beelden te zien- maar het draait eens zo veel over de hele beleving er rond."

Is dat eigenlijk nog allemaal nodig? Er zijn genoeg mensen te vinden bij wie de hype rond de nationale voetbalploeg al bijna de strot uitkomt. Madou: "Een filmploeg die de hele tijd volgt is een extra belasting voor de selectie, dus moet er wel een meerwaarde tegenover staan. Hetzelfde gold voor de Duiveluitdagingen. Maar daar zag je meteen wat het teweeg kan brengen: het enthousiasme en de respons van het publiek was helemaal anders dan voordien. En dat hielp dan het sportieve doel te verwezenlijken. Op die manier is Marc Wilmots ook overtuigd geraakt van het belang van al die acties. We hopen en zijn ervan overtuigd dat Iedereen Duivel iets soortgelijks teweeg kan brengen. Dat de supporters zich nog meer zullen identificeren met de Rode Duivels, ook zij die in feite weinig interesse hebben voor voetbal."

Iedereen Duivel, elke maandag om 20.40u op Eén.

Twee jaar lang kleefde een filmploeg in het zog van de Rode Duivels: ze werden gevolgd in de hotelkamers, tijdens teambuildingactiviteiten en zelfs langs de zijlijn tijdens interlands. Maar even belangrijk is het aandeel van de supporters in de docureeks."We wilden absoluut dat weergegeven werd welke impact voetbal kan hebben op de bevolking", stelt Bob Madou, de man die bij de voetbalbond verantwoordelijk is voor de communicatie rond en de positionering van 'het merk' Rode Duivels. "Tegelijkertijd wilden we tonen wat voor een geweldige groep internationals wij hebben. Dat zijn gewoon toffe gasten en niet louter goedbetaalde vedetten. Het is belangrijk dat mensen dat zien en beseffen, zodat onze Rode Duivels nog meer kunnen inspireren."Bij de KBVB zijn ze ongelooflijk tevreden met het resultaat dat productiehuis Bonka Circus ineen bokste. Madou: "We hebben reeds enkele afleveringen gezien en het gevoel zit helemaal juist. De Rode Duivels zijn de kapstok -en je krijgt unieke beelden te zien- maar het draait eens zo veel over de hele beleving er rond."Is dat eigenlijk nog allemaal nodig? Er zijn genoeg mensen te vinden bij wie de hype rond de nationale voetbalploeg al bijna de strot uitkomt. Madou: "Een filmploeg die de hele tijd volgt is een extra belasting voor de selectie, dus moet er wel een meerwaarde tegenover staan. Hetzelfde gold voor de Duiveluitdagingen. Maar daar zag je meteen wat het teweeg kan brengen: het enthousiasme en de respons van het publiek was helemaal anders dan voordien. En dat hielp dan het sportieve doel te verwezenlijken. Op die manier is Marc Wilmots ook overtuigd geraakt van het belang van al die acties. We hopen en zijn ervan overtuigd dat Iedereen Duivel iets soortgelijks teweeg kan brengen. Dat de supporters zich nog meer zullen identificeren met de Rode Duivels, ook zij die in feite weinig interesse hebben voor voetbal."Iedereen Duivel, elke maandag om 20.40u op Eén.