KRC Genk beëindigt het contract met zijn hoofdsponsor Euphony Benelux. De bekerwinnaar verwijst naar het niet-nakomen van contractuele financiële afspraken. Euphony geeft toe dat het problemen had om het contract na te leven.

Euphony, een leverancier van diensten voor telecommunicatie en energie, was twaalf jaar sponsor van KRC Genk. In 2010 werd het contract nog met zes jaar verlengd.

'We hebben deze beslissing uiteraard niet overhaast genomen', legt financieel directeur Filip Aerden uit. 'Maar de afgelopen maanden hebben we enkel kunnen vaststellen dat financiële afspraken niet werden nageleefd. Omdat, ondanks toezeggingen, een oplossing uitbleef, zagen wij ons uiteindelijk genoodzaakt om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden. Dit houdt in dat alle gemaakte afspraken zijn beëindigd met onmiddellijke ingang en dat Euphony Benelux in gebreke wordt gesteld door KRC Genk.'

Herfinanciering

Euphony geeft toe dat het problemen had om het sponsorcontract na te leven. 'De situatie waarin Euphony vandaag de dag verkeert, staat ons niet toe om onze verplichtingen na te komen', zegt Frank Van de Wege, CEO van Euphony.

Het bedrijf wijst erop dat het telecom- en energielandschap in België de voorbije maanden fors is veranderd, in het voordeel van de consument. Om dat op te vangen, zit het bedrijf in een 'verregaande herfinanciering'. Die duurt echter langer dan verwacht, waardoor 'de contractuele verplichtingen die verbonden zijn aan het grootste sponsorproject van het bedrijf, met KRC Genk, op zich laten wachten'. Andere sponsordeals komen niet in gevaar, aldus nog een woordvoerder.

FRZA!

Aerden benadrukt dat Genk een club blijft met een gezonde financiële basis. 'We zullen op geen enkel moment problemen kennen om onze eigen verplichtingen na te komen.'

Genk gaat nu op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, legt commercieel directeur Stephan Poelmans uit. 'Hopelijk kunnen we spoedig een partner vinden die zich met ons kan identificeren en die de meerwaarde ziet van KRC Genk als uithangbord van zijn bedrijfsidentiteit.' Voorlopig zal 'FRZA!' ter vervanging van 'Euphony' prijken op de wedstrijdshirts van Genk. (Belga/KVDA)

KRC Genk beëindigt het contract met zijn hoofdsponsor Euphony Benelux. De bekerwinnaar verwijst naar het niet-nakomen van contractuele financiële afspraken. Euphony geeft toe dat het problemen had om het contract na te leven. Euphony, een leverancier van diensten voor telecommunicatie en energie, was twaalf jaar sponsor van KRC Genk. In 2010 werd het contract nog met zes jaar verlengd. 'We hebben deze beslissing uiteraard niet overhaast genomen', legt financieel directeur Filip Aerden uit. 'Maar de afgelopen maanden hebben we enkel kunnen vaststellen dat financiële afspraken niet werden nageleefd. Omdat, ondanks toezeggingen, een oplossing uitbleef, zagen wij ons uiteindelijk genoodzaakt om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden. Dit houdt in dat alle gemaakte afspraken zijn beëindigd met onmiddellijke ingang en dat Euphony Benelux in gebreke wordt gesteld door KRC Genk.' Herfinanciering Euphony geeft toe dat het problemen had om het sponsorcontract na te leven. 'De situatie waarin Euphony vandaag de dag verkeert, staat ons niet toe om onze verplichtingen na te komen', zegt Frank Van de Wege, CEO van Euphony. Het bedrijf wijst erop dat het telecom- en energielandschap in België de voorbije maanden fors is veranderd, in het voordeel van de consument. Om dat op te vangen, zit het bedrijf in een 'verregaande herfinanciering'. Die duurt echter langer dan verwacht, waardoor 'de contractuele verplichtingen die verbonden zijn aan het grootste sponsorproject van het bedrijf, met KRC Genk, op zich laten wachten'. Andere sponsordeals komen niet in gevaar, aldus nog een woordvoerder. FRZA! Aerden benadrukt dat Genk een club blijft met een gezonde financiële basis. 'We zullen op geen enkel moment problemen kennen om onze eigen verplichtingen na te komen.' Genk gaat nu op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, legt commercieel directeur Stephan Poelmans uit. 'Hopelijk kunnen we spoedig een partner vinden die zich met ons kan identificeren en die de meerwaarde ziet van KRC Genk als uithangbord van zijn bedrijfsidentiteit.' Voorlopig zal 'FRZA!' ter vervanging van 'Euphony' prijken op de wedstrijdshirts van Genk. (Belga/KVDA)