Al 10.000 abonnementen werden er verkocht bij de degradant. Dat is ruim meer dan eender welke ploeg in 1B of modale ploeg in eerste klasse A. Zelfs voor de uitmatchen kan de club meer dan ooit op haar supporters rekenen. Voor de eerste wedstrijd tegen OH Leuven stond een lange wachtrij en ook voor Roeselare gingen de tickets als zoete broodjes over de toonbank. Het enthousiasme is volgens de sportief directeur van YR KV Mechelen, Stefaan Vanroy, niet nieuw: 'Ik weet nog goed dat vorig jaar tegen Standard de supporters er absoluut bij wilden zijn om de ploeg in eerste klasse te houden. Nu hunkerde iedereen terug naar competitievoetbal na vijf maanden stilte, dat was bij beide ticketverkopen al duidelijk. De supporters willen deel uitmaken van de ploeg en ze terug naar de hoogste klasse roepen.'

Het is vooral die verbondenheid met de ploeg waar Mechelen op inspeelt. 'Onze leuze dit jaar is dan ook 'samen bouwen'', vertelt Vanroy, 'we willen echt dat de supporters deel uitmaken van het sportieve en commerciële aspect.' Met het sportieve aspect bedoelt Vanroy zowel de matchen, waar de supporters massaal op afkomen, als de kern. Die laatste is volgens de sportief directeur goed uitgebouwd met ervaren spelers zoals Igor De Camargo en Onur Kaya en het jeugdig geweld van Nikola Storm en German Mera. Voor dat sportieve aspect is het natuurlijk belangrijk dat de supporters ook meedoen met het commerciële. 'Dat kan met de nieuwe businesstribune. Daar kunnen nieuwe investeerders, die ook KVM-supporter zijn natuurlijk, een eigen skybox kopen. De meeste zijn ondertussen al de deur uit', is Vanroy fier.

Begin juli van dit jaar had de club al 8000 abonnementen verkocht en dus is Vanroy niet verbaasd over het behaalde record: 'We zaten al vroeg aan dat hoge aantal, dus het record zat er zeker in. Ik merkte dat ook op de sociale media waar de supporters nog enthousiaster waren op onze kanalen dan vorig jaar. Alle leeftijdsgroepen hebben een abonnement. Onze politiek slaat duidelijk aan.'

Al 10.000 abonnementen werden er verkocht bij de degradant. Dat is ruim meer dan eender welke ploeg in 1B of modale ploeg in eerste klasse A. Zelfs voor de uitmatchen kan de club meer dan ooit op haar supporters rekenen. Voor de eerste wedstrijd tegen OH Leuven stond een lange wachtrij en ook voor Roeselare gingen de tickets als zoete broodjes over de toonbank. Het enthousiasme is volgens de sportief directeur van YR KV Mechelen, Stefaan Vanroy, niet nieuw: 'Ik weet nog goed dat vorig jaar tegen Standard de supporters er absoluut bij wilden zijn om de ploeg in eerste klasse te houden. Nu hunkerde iedereen terug naar competitievoetbal na vijf maanden stilte, dat was bij beide ticketverkopen al duidelijk. De supporters willen deel uitmaken van de ploeg en ze terug naar de hoogste klasse roepen.' Het is vooral die verbondenheid met de ploeg waar Mechelen op inspeelt. 'Onze leuze dit jaar is dan ook 'samen bouwen'', vertelt Vanroy, 'we willen echt dat de supporters deel uitmaken van het sportieve en commerciële aspect.' Met het sportieve aspect bedoelt Vanroy zowel de matchen, waar de supporters massaal op afkomen, als de kern. Die laatste is volgens de sportief directeur goed uitgebouwd met ervaren spelers zoals Igor De Camargo en Onur Kaya en het jeugdig geweld van Nikola Storm en German Mera. Voor dat sportieve aspect is het natuurlijk belangrijk dat de supporters ook meedoen met het commerciële. 'Dat kan met de nieuwe businesstribune. Daar kunnen nieuwe investeerders, die ook KVM-supporter zijn natuurlijk, een eigen skybox kopen. De meeste zijn ondertussen al de deur uit', is Vanroy fier. Begin juli van dit jaar had de club al 8000 abonnementen verkocht en dus is Vanroy niet verbaasd over het behaalde record: 'We zaten al vroeg aan dat hoge aantal, dus het record zat er zeker in. Ik merkte dat ook op de sociale media waar de supporters nog enthousiaster waren op onze kanalen dan vorig jaar. Alle leeftijdsgroepen hebben een abonnement. Onze politiek slaat duidelijk aan.'