Brent De Borger mag zich sinds kort de vijfduizendste abonnee van Lokeren OV noemen. Als beloning kreeg de achttienjarige student zijn seizoenkaart gratis. Ter vergelijking: vorig jaar geraakte de Waaslandse club slechts aan vierduizend abonnees.

Het nieuwe clubrecord stemt voorzitter Roger Lambrecht tevreden. "Voetbal moet niet per se goedkoper worden, maar wij deden afgelopen zomer een serieuze inspanning. Wees nu eens eerlijk: 115 euro voor minstens 15 thuiswedstrijden op de staantribune, dat is geen geld, hé. Een zitplaats krijg je al voor 155 euro. Naar de bioscoop gaan is duurder. Maar ik blijf ervan overtuigd dat we moeten streven naar een gemiddelde van 7000 tot 8000 supporters bij elke thuiswedstrijd op Daknam."

Populair bij vrouwen

Het was in feite CEO Marc Vanmaele die op de proppen kwam met de campagne 'A Dream Team'. Op basis van de afgelopen drie succesvolle jaren wilde hij de band met de eigen fans nauwer aanhalen. Wie een nieuwe abonnee aanbracht, kreeg 25 procent korting. Maar ook de nieuwe seizoenkaarthouders ontvingen dezelfde reductie. Kinderen tot en met twaalf jaar kregen zelfs een gratis abonnement als ze vergezeld worden van een volwassene."

"Dit bewijst onze kindvriendelijkheid als club", benadrukt Vanmaele in Sport/Voetbalmagazine. "Toen we twee jaar geleden de bekerfinale wonnen, konden we rekenen op de steun van 18.000 fans. Het potentieel is dus enorm, maar het sportieve luik blijft de katalysator. Onze felle communicatie-inspanningen lonen stilaan. Ik ben blij dat we een grote groep van slapende fans wakker konden maken. Lokeren wordt alsmaar meer een lokaal verankerde familieclub. Een op vijf abonnees zijn vrouwen, ongeveer een op drie woont in Lokeren of de deelgemeenten Eksaarde en Daknam. Wij blijven mikken op een straal van 20 kilometer rond Lokeren."