Eerst eigendom van het Franse Lille OSC, dan weer kort in Belgische handen en nu overgenomen door een Maltees investeringsfonds: wat is de identiteit van Royal Mouscron Péruwelz nog waard?

Commercieel directeur Gautier Facon en zijn assistent Gaël Agneray werken momenteel aan een marketingplan om het imago van de club op te waarderen "Moeskroen heeft toch een geschiedenis in het Belgisch topvoetbal", benadrukt Facon in Sport/Voetbalmagazine. "We zijn vooral een familiale en sympathieke club. Onze ligging is erg gunstig, centraal in Europa, en we proberen ons zowel in Wallonië als in Vlaanderen te verankeren. Dankzij de nieuwe investeerders kunnen we dit aspect beter in de verf te zetten met een kern waarvan ook de helft Belg is. Binnenkort stellen we ons nieuw logo voor en de nieuwe naam wordt Royal Excel Mouscron. Om ons jeugdcentrum te promoten zullen de eerste ploeg en de beloften met het logo C3F Futurotop op de broekjes spelen: Centre de Formation Football Futurotop."

Momenteel moet RMP het nog doen zonder shirthoofdsponsor. "Maar we maken ons geen zorgen. De nieuwe investeerders bieden de club op sportief vlak economische stabiliteit en wij merken dat sponsors en partners weer in ons geloven. De bezetting van de sponsorpanelen in het stadion is bijna 100 procent. Een record!"

Eerst eigendom van het Franse Lille OSC, dan weer kort in Belgische handen en nu overgenomen door een Maltees investeringsfonds: wat is de identiteit van Royal Mouscron Péruwelz nog waard? Commercieel directeur Gautier Facon en zijn assistent Gaël Agneray werken momenteel aan een marketingplan om het imago van de club op te waarderen "Moeskroen heeft toch een geschiedenis in het Belgisch topvoetbal", benadrukt Facon in Sport/Voetbalmagazine. "We zijn vooral een familiale en sympathieke club. Onze ligging is erg gunstig, centraal in Europa, en we proberen ons zowel in Wallonië als in Vlaanderen te verankeren. Dankzij de nieuwe investeerders kunnen we dit aspect beter in de verf te zetten met een kern waarvan ook de helft Belg is. Binnenkort stellen we ons nieuw logo voor en de nieuwe naam wordt Royal Excel Mouscron. Om ons jeugdcentrum te promoten zullen de eerste ploeg en de beloften met het logo C3F Futurotop op de broekjes spelen: Centre de Formation Football Futurotop." Momenteel moet RMP het nog doen zonder shirthoofdsponsor. "Maar we maken ons geen zorgen. De nieuwe investeerders bieden de club op sportief vlak economische stabiliteit en wij merken dat sponsors en partners weer in ons geloven. De bezetting van de sponsorpanelen in het stadion is bijna 100 procent. Een record!"