In de Europa League prijkte bij Genk enkel het clublogo en de swoosh van een bekend sportmerk. De Limburgers doen het sinds begin juli zonder shirtsponsor. KRC Genk verbrak na negen seizoenen het contract met Euphony, omdat het telecombedrijf zijn financiële verplichtingen niet nakwam. In de competitie treedt Genk voorlopig aan met FRZA!, het eigen communityproject. Europees kon dat niet, wegens maar één shirtsponsor per seizoen toegelaten.

Die nieuwe betalende sponsor moet er wel komen, zegt commercieel directeur Stephan Poelmans. "We wisten dat het een werk van lange adem zou zijn, door de economische conjunctuur, én de late breuk met Euphony. Daardoor zit je in volle vakantieperiode."

Ook de nieuwe status van Genk speelt mee. "Dit is niet meer het Racing Genk van tien jaar geleden. De laatste jaren hebben we ook qua media-aandacht en naambekendheid een inhaalbeweging gemaakt. Aan die uitstraling hangt ook een prijskaartje."

Komt bij dat Genk als financieel gezonde club de tijd aan zijn zijde heeft. "Het gaat tenslotte maar om 10 procent van het budget. We gaan alleszins niet zoals Beerschot vorig jaar om de week van sponsor veranderen. (lacht) We zoeken een partner waar we nog jaren mee verder kunnen." Mikpunt is nu de groepsfase van de Europa League midden september. (JD)

In de Europa League prijkte bij Genk enkel het clublogo en de swoosh van een bekend sportmerk. De Limburgers doen het sinds begin juli zonder shirtsponsor. KRC Genk verbrak na negen seizoenen het contract met Euphony, omdat het telecombedrijf zijn financiële verplichtingen niet nakwam. In de competitie treedt Genk voorlopig aan met FRZA!, het eigen communityproject. Europees kon dat niet, wegens maar één shirtsponsor per seizoen toegelaten. Die nieuwe betalende sponsor moet er wel komen, zegt commercieel directeur Stephan Poelmans. "We wisten dat het een werk van lange adem zou zijn, door de economische conjunctuur, én de late breuk met Euphony. Daardoor zit je in volle vakantieperiode." Ook de nieuwe status van Genk speelt mee. "Dit is niet meer het Racing Genk van tien jaar geleden. De laatste jaren hebben we ook qua media-aandacht en naambekendheid een inhaalbeweging gemaakt. Aan die uitstraling hangt ook een prijskaartje." Komt bij dat Genk als financieel gezonde club de tijd aan zijn zijde heeft. "Het gaat tenslotte maar om 10 procent van het budget. We gaan alleszins niet zoals Beerschot vorig jaar om de week van sponsor veranderen. (lacht) We zoeken een partner waar we nog jaren mee verder kunnen." Mikpunt is nu de groepsfase van de Europa League midden september. (JD)