"Toen Luis Manuel Seijas met Venezuela een vriendschappelijke wedstrijd in Japan ging spelen, stond hij versteld van de hoeveelheid posters van Kawashima in het straatbeeld", herinnert Mami Takebe, een journaliste van de Japanse sportkrant The Hochi Shimbun, zich.

"Hij vergeleek hem zelfs met God. En dat was niet eens zo overdreven want sinds de gewonnen finale van de Asian Cup in 2011 wordt Kawashima Kami genoemd, wat zoveel betekent als God. In Japan wordt een doelman als een soort goddelijke beschermengel beschouwd - zeker wanneer hij saves als die van Eiji uit zijn mouw schudt. Men spreekt intussen zelfs al van Kami Saves, het soort goddelijke reddingen waar Eiji een patent op heeft."

Drukke agenda

Kawashima's communicatie en reclamedeals worden verzorgd door Ambition Act, een reclamebureau uit Tokyo. De meeste andere cliënten zijn marathonlopers, wielrenners en Futsalspelers. Wat reclame betreft heeft Kawashima een goed gevulde agenda. Hij prijst niet alleen de luxetassen van Samantha Thavasa aan, maar is ook het gezicht van Puma, een contactlenzenmerk en een neusspray. Daarnaast is hij nog de ambassadeur van Japan Airlines en Rosetta Stone, een programma waarmee coaches en spelers hun taalkennis kunnen bijspijkeren. Ondertussen gebruiken al meer dan honderd sportievelingen het programma.

Kawashima Seats

"Eiji zet zich in voor kinderen met een beperking", geeft Mariko Matsue nog mee. "Hij begon daar al mee toen hij nog bij Kawaski Frontale speelde. Hij kocht regelmatig wedstrijdkaartjes voor hen en die werden dan ook al snel 'de Kawashima seats' genoemd." Ook bij Lierse spande hij zich in voor kinderen met een minder fortuinlijke achtergrond.

"Toen Luis Manuel Seijas met Venezuela een vriendschappelijke wedstrijd in Japan ging spelen, stond hij versteld van de hoeveelheid posters van Kawashima in het straatbeeld", herinnert Mami Takebe, een journaliste van de Japanse sportkrant The Hochi Shimbun, zich. "Hij vergeleek hem zelfs met God. En dat was niet eens zo overdreven want sinds de gewonnen finale van de Asian Cup in 2011 wordt Kawashima Kami genoemd, wat zoveel betekent als God. In Japan wordt een doelman als een soort goddelijke beschermengel beschouwd - zeker wanneer hij saves als die van Eiji uit zijn mouw schudt. Men spreekt intussen zelfs al van Kami Saves, het soort goddelijke reddingen waar Eiji een patent op heeft."Drukke agendaKawashima's communicatie en reclamedeals worden verzorgd door Ambition Act, een reclamebureau uit Tokyo. De meeste andere cliënten zijn marathonlopers, wielrenners en Futsalspelers. Wat reclame betreft heeft Kawashima een goed gevulde agenda. Hij prijst niet alleen de luxetassen van Samantha Thavasa aan, maar is ook het gezicht van Puma, een contactlenzenmerk en een neusspray. Daarnaast is hij nog de ambassadeur van Japan Airlines en Rosetta Stone, een programma waarmee coaches en spelers hun taalkennis kunnen bijspijkeren. Ondertussen gebruiken al meer dan honderd sportievelingen het programma.Kawashima Seats"Eiji zet zich in voor kinderen met een beperking", geeft Mariko Matsue nog mee. "Hij begon daar al mee toen hij nog bij Kawaski Frontale speelde. Hij kocht regelmatig wedstrijdkaartjes voor hen en die werden dan ook al snel 'de Kawashima seats' genoemd." Ook bij Lierse spande hij zich in voor kinderen met een minder fortuinlijke achtergrond.