"We zitten aan tweehonderd evenementen per jaar", vertelt commercieel directeur Stan Niesen in Sport/Voetbalmagazine. "Een vrijgezellenfeest organiseren op Stayen? Geen probleem. De enige vraag is: met of zonder bak bier in de kleedkamer? Binnenkort starten we ook met een tour op wedstrijddagen, inclusief een bezoek aan de kleedkamers."

Sfeer, beleving en entertainment zijn de nieuwe sleutelwoorden op Stayen. STVV introduceerde tegen Oostende niet toevallig de kiss cam, immens populair in Amerikaanse sportarena's. "De spelers voelen dat er rond hen iets beweegt. We proberen hen ook te betrekken in dat gebeuren. Na elke wedstrijd vergezel ik twee spelers naar de skyboxen om de vips te groeten. Maar onze jongens zijn ook vrij toegankelijk voor de gewone supporters. Sint-Truiden blijft in de eerste plaats een familieclub. Maar ik zal hen niet vragen om de openingsdans te doen van de Tsjik Tsjak koekenbak-afterparty."

Sinds dit seizoen mikken de Truienaars ook op een totaalbeleving bij de bezoekende fans. LED-boarding in de kleuren van de bezoekende ploeg, een fuifbunker voor aartsrivaal Genk. Je moet er maar op komen. "We kregen vaak klachten van de bezoekende supporters over het krot waar ze moesten samenhokken. We willen de meegereisde fans ook een thuisgevoel geven. Ze komen binnen en worden met een sympathieke boodschap verwelkomt: beste supporter, u heeft zo veel kilometers afgelegd om uw club te komen aanmoedigen. Onze horecamedewerkers dragen bovendien shirts van de bezoekende club. Een primeur. Aan de reacties voel je dat dit geapprecieerd wordt. Volgende week zullen we wel enkele vrijwilligers moeten vinden die een Genkshirt willen dragen."

(Alain Eliasy)

Lees de hele reportage over STVV en Stayen in Sport/Voetbalmagazine van 12 augustus.

"We zitten aan tweehonderd evenementen per jaar", vertelt commercieel directeur Stan Niesen in Sport/Voetbalmagazine. "Een vrijgezellenfeest organiseren op Stayen? Geen probleem. De enige vraag is: met of zonder bak bier in de kleedkamer? Binnenkort starten we ook met een tour op wedstrijddagen, inclusief een bezoek aan de kleedkamers."Sfeer, beleving en entertainment zijn de nieuwe sleutelwoorden op Stayen. STVV introduceerde tegen Oostende niet toevallig de kiss cam, immens populair in Amerikaanse sportarena's. "De spelers voelen dat er rond hen iets beweegt. We proberen hen ook te betrekken in dat gebeuren. Na elke wedstrijd vergezel ik twee spelers naar de skyboxen om de vips te groeten. Maar onze jongens zijn ook vrij toegankelijk voor de gewone supporters. Sint-Truiden blijft in de eerste plaats een familieclub. Maar ik zal hen niet vragen om de openingsdans te doen van de Tsjik Tsjak koekenbak-afterparty." Sinds dit seizoen mikken de Truienaars ook op een totaalbeleving bij de bezoekende fans. LED-boarding in de kleuren van de bezoekende ploeg, een fuifbunker voor aartsrivaal Genk. Je moet er maar op komen. "We kregen vaak klachten van de bezoekende supporters over het krot waar ze moesten samenhokken. We willen de meegereisde fans ook een thuisgevoel geven. Ze komen binnen en worden met een sympathieke boodschap verwelkomt: beste supporter, u heeft zo veel kilometers afgelegd om uw club te komen aanmoedigen. Onze horecamedewerkers dragen bovendien shirts van de bezoekende club. Een primeur. Aan de reacties voel je dat dit geapprecieerd wordt. Volgende week zullen we wel enkele vrijwilligers moeten vinden die een Genkshirt willen dragen."(Alain Eliasy)Lees de hele reportage over STVV en Stayen in Sport/Voetbalmagazine van 12 augustus.