1. Op het feestje na de wedstrijd tegen Racing Genk stond u, als een volwaardig ceremoniemeester, op het podium in groene broek, gele jas en rode das. Is dat het imago dat KV Oostende wil uitstralen?

'Dat kostuumke had ik bij een sponsor gezien en kon ik niet laten liggen. (lacht) KVO, de enige club aan de kust, is uniek. No-nonsense. Er is maar één club met zo'n voorzitter, die zich net als KVO kan relativeren. We zijn authentiek en nemen nooit een pose aan. Er zal hier altijd gefeest worden, zowel bij winst als verlies, maar tegelijk zijn we ook zakelijk top.
...

'Dat kostuumke had ik bij een sponsor gezien en kon ik niet laten liggen. (lacht) KVO, de enige club aan de kust, is uniek. No-nonsense. Er is maar één club met zo'n voorzitter, die zich net als KVO kan relativeren. We zijn authentiek en nemen nooit een pose aan. Er zal hier altijd gefeest worden, zowel bij winst als verlies, maar tegelijk zijn we ook zakelijk top. In onze Beach Business Club wordt er tot in het extreme commerce gedaan, zoals ze in West-Vlaanderen zeggen. We hebben heel veel groeibedrijven, van Oostende tot in Durbuy, die hier de volgende stap kunnen zetten. Wij zijn veel meer dan alleen maar voetbal. Ik zou zeggen: KV Oostende, mes que un club. Maar spijtig genoeg is dat al uitgevonden door een ploegje uit Barcelona.' 'Omdat het, na de eerste bekerfinale in de clubgeschiedenis, opnieuw een primeur is. Een mooi cadeau voor onze supporters, spelers en medewerkers. Dit zal de club op alle vlakken een boost geven, al heeft Luc Devroe op sportief vlak momenteel de moeilijkste job: wie vertrekt en wie komt in de plaats? Ik heb er alle vertrouwen in. We kunnen momenteel alles aan. Het was, zelfs met de verloren bekerfinale, een perfect seizoen. Héél emotioneel.' 'Voor het eerst zijn nu ook de wedstrijden in play-off 1 inbegrepen. Als we die niet halen, dan krijgen de supporters 30 euro consumptiewaarde terug. En: de supporter betaalt minder dan 10 euro per wedstrijd. Vrijdag, op de eerste dag van de abonnementenverkoop, stonden er al lange rijen. En: door alle wedstrijden in het abonnement op te nemen, willen we ook vermijden dat fans twee keer per jaar - of drie keer, zoals met de bekerfinale - moeten betalen.' 'De commerciële omzet steeg dit seizoen opnieuw met 20 procent. De 1800 vip-zetels waren voor een derde van de wedstrijden uitverkocht, 1200 was het absolute minimum. Businesswise zitten we bij de G5, al gaan we volgend seizoen nieuwe initiatieven ontwikkelen, telkens gericht op een bepaald doelpubliek: bouwcorner, reiscorner, horecacorner, havencorner. Bedrijven kan je persoonlijk aanspreken, individuele supporters niet. Ik merk dat Oostende meeleeft. Als ik naar het Wapenplein ga, dan komen mensen mij de hand drukken, maar dat betekent nog niet dat ze ook naar het stadion komen. We speelden voor een gemiddelde van 7900 fans, nu willen we ook de resterende plaatsen - ongeveer 600 - in de tribune vullen. Dat is een werkpunt. En, toegegeven: we hadden verwacht dat het ons sneller zou lukken.' 'De situatie is niet te vergelijken. In Aalst waren er geen fundamenten. De grootste troef van KVO is de eigenaar/voorzitter die zot is van zijn ploegje. De middelen zijn niet ongelimiteerd, maar door Marc Coucke kunnen we wel een tegenslag verwerken. En: hij heeft hier een structuur neergezet. Er is slechts één raakpunt tussen KVO en Eendracht van het seizoen 1994/95: Yves Vanderhaeghe pakte dat jaar óók een Europees ticket... samen met mij.' (lacht)