Xavier Louwagie, verantwoordelijke sociale media bij de Buffalo's: 'We hebben het zondag in samenwerking met onze partner Telenet een eerste keer helemaal uitgerold, om te zien of alles goed werkt.'

En eens dat werkt, zijn de mogelijkheden legio. Betalen (of bestellen!) via smartphone in één van de bars. Interactie met het publiek, dat Twitterboodschappen kan versturen, waarna die op de ledscreens in het stadion kunnen worden geprojecteerd... Vincent Mannaert, manager van Club Brugge: 'Je zou bijvoorbeeld ook dingen kunnen koppelen met je betting partner en je publiek live laten wedden.' Xavier Louwagie: 'Of boodschappen koppelen aan een commerciële partner. Ik heb dat al voorgesteld, maar de commerciële cel bestudeert het nog.'

Of je zou, zoals Olympique Lyon ook doet, nu het zijn nieuwe stadion in gebruik heeft, nog tijdens de wedstrijd het publiek de kans geven om een fase vanuit verschillende invalshoeken opnieuw te bekijken. De smartphone als draagbare televisiezender. Louwagie: 'Dat kan, maar je moet rustig blijven. Eerst zien dat je wifi overal naar behoren functioneert. Bovendien kan het ook niet de bedoeling zijn dat iedereen op dat schermpje zit te turen.'

Mannaert bevestigt: 'We zijn al op bezoek geweest in Dortmund, om wat te leren uit de beleving in andere landen. Daar kon dat ook allemaal. Tot Jürgen Klopp er vraagtekens bij zette. Hij kreeg het gevoel dat de beleving juist verminderde, omdat mensen bij wijze van spreken toen er een corner werd genomen, nog naar de herhalingen zaten te kijken. Je moet met die dingen opletten dat je niet te ver gaat. Mensen willen ook wel eens rustig naar een wedstrijd kijken.'

Lees de hele reportage over de competitiviteit tussen AA Gent en Club Brugge in Sport/Voetbalmagazine van woensdag 20 januari.

Xavier Louwagie, verantwoordelijke sociale media bij de Buffalo's: 'We hebben het zondag in samenwerking met onze partner Telenet een eerste keer helemaal uitgerold, om te zien of alles goed werkt.'En eens dat werkt, zijn de mogelijkheden legio. Betalen (of bestellen!) via smartphone in één van de bars. Interactie met het publiek, dat Twitterboodschappen kan versturen, waarna die op de ledscreens in het stadion kunnen worden geprojecteerd... Vincent Mannaert, manager van Club Brugge: 'Je zou bijvoorbeeld ook dingen kunnen koppelen met je betting partner en je publiek live laten wedden.' Xavier Louwagie: 'Of boodschappen koppelen aan een commerciële partner. Ik heb dat al voorgesteld, maar de commerciële cel bestudeert het nog.' Of je zou, zoals Olympique Lyon ook doet, nu het zijn nieuwe stadion in gebruik heeft, nog tijdens de wedstrijd het publiek de kans geven om een fase vanuit verschillende invalshoeken opnieuw te bekijken. De smartphone als draagbare televisiezender. Louwagie: 'Dat kan, maar je moet rustig blijven. Eerst zien dat je wifi overal naar behoren functioneert. Bovendien kan het ook niet de bedoeling zijn dat iedereen op dat schermpje zit te turen.' Mannaert bevestigt: 'We zijn al op bezoek geweest in Dortmund, om wat te leren uit de beleving in andere landen. Daar kon dat ook allemaal. Tot Jürgen Klopp er vraagtekens bij zette. Hij kreeg het gevoel dat de beleving juist verminderde, omdat mensen bij wijze van spreken toen er een corner werd genomen, nog naar de herhalingen zaten te kijken. Je moet met die dingen opletten dat je niet te ver gaat. Mensen willen ook wel eens rustig naar een wedstrijd kijken.'Lees de hele reportage over de competitiviteit tussen AA Gent en Club Brugge in Sport/Voetbalmagazine van woensdag 20 januari.