De sprinter die in de eerste rit het geel veroverd heeft zal die in deze korte rit, dwars door het Corsicaanse binnenland, allicht weer kwijtraken, want de Col de Bellagranajo, de Col de la Serra en zeker de 1163 meter hoge Col de Vizzavona zullen schade aanrichten in het peloton. Nadien volgen nog 60 hoofdzakelijk dalende kilometers, op vrij brede wegen, tot in Ajaccio. Kunnen de beter klimmende sprinters daar nog terugkeren, dan zullen ze allicht moeten afhaken op de Côte du Salario, een helling van 1 km - gemiddeld 8,9 % met pieken tot 15 % - net buiten het centrum van Ajaccio. Na een gevaarlijke, technische afdaling is het nog 10 kilometer langs de Golf van Ajaccio tot aan de finish op de Pointe de la Parata, nabij de betoverende Bloedeilanden. Een rit geschreven op het lijf van Peter Sagan, die een grote kans maakt om in Ajaccio het geel te pakken.

De sprinter die in de eerste rit het geel veroverd heeft zal die in deze korte rit, dwars door het Corsicaanse binnenland, allicht weer kwijtraken, want de Col de Bellagranajo, de Col de la Serra en zeker de 1163 meter hoge Col de Vizzavona zullen schade aanrichten in het peloton. Nadien volgen nog 60 hoofdzakelijk dalende kilometers, op vrij brede wegen, tot in Ajaccio. Kunnen de beter klimmende sprinters daar nog terugkeren, dan zullen ze allicht moeten afhaken op de Côte du Salario, een helling van 1 km - gemiddeld 8,9 % met pieken tot 15 % - net buiten het centrum van Ajaccio. Na een gevaarlijke, technische afdaling is het nog 10 kilometer langs de Golf van Ajaccio tot aan de finish op de Pointe de la Parata, nabij de betoverende Bloedeilanden. Een rit geschreven op het lijf van Peter Sagan, die een grote kans maakt om in Ajaccio het geel te pakken.