Croky is tevreden met huidige bekerformule

© BELGA

Directeur Jan Claes looft aanpak Pro League en KBVB bij eerste evaluatie driejarig contract.

Eind juni werd de Croky Cup boven de doopvont gehouden, nadat het chipsmerk uit Moeskroen een driejarige overeenkomst tekende met de Pro League. Tussen 1995 en 2001 waren de KBVB en Croky al partners, sinds 2013 bestaat er ook een band met de Rode Duivels.

Jan Claes, directeur Croky bij Roger&Roger is tevreden. “Uitdrukken in het aantal verkochte zakjes mogen we niet doen. We moeten dat op langere tijd becijferen. Het positieve effect van de Croky Cup merken we aan het aantal reacties van consumenten. Voor de zestiende finales hadden we wedstrijdtickets aangeboden via onze officiële website, die binnen het kwartier weg waren.”

Doel van de deal was de vijftigste verjaardag van Croky volgend jaar extra ruchtbaarheid te geven. Claes in Sport/Voetbalmagazine: “De kameraadschap voor en na de wedstrijden, dat is Croky. Plus dat wij smullen van het sympathieke aspect dat de kleintjes van de groten kunnen winnen. Wij vechten als Croky ook tegen de multinationals. Met plezier stel ik vast dat ondertussen negentig procent van alle mensen Croky kennen.”

Claes was verheugd door de publieke belangstelling in de vorige ronde bij KV Oostende-R Antwerp FC (rechtstreeks uitgezonden op de VRT) en Patro Eisden Maasmechelen-Club Brugge. “Naarmate we opschuiven richting finale zal onze activering in de stadions en de winkels toenemen. Een topaffiche zoals vorig jaar Club Brugge-Anderlecht zou opnieuw mooi zijn, maar mijn supportershart hoopt op een finaleticket voor YR KV Mechelen.”

(Frédéric Vanheule)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content